fredag 10 juli 2009

Jag, Bilton, har varit

hos veterinären idag.
Matte kände på min nos igår och tyckte den kändes alldeles för varm, men det visade sig att 38,3 var inte så farligt för en hund. Hade det varit 39 så skulle vi fått åka in akut igår.
Vi, hundar, har hållit på och nyst ett tag nu så nu tyckte matte att det fick vara slut med det så hon fick en tid för mig idag.
Veterinären undersökte mig och trodde att jag har något som heter noskvalster. Jag och de andra fick medicin utskrivet som vi ska ta tre gånger så får vi se om vårt nysande går över.
Matte och husse skulle hämta ut medicinen idag, men vårt apotek stängde redan klockan fem så de ska fixa det imorgon.
P.S. Matte ville inte åka själv med mig så hon frågade sin brorsdotter om hon ville följa med och vara moraliskt stöd. Och jag tror nog matte behövde det, iallafall när hon skulle ta ut mig ur bilen och de andra inte fick följa med. De försökte. D.S.
P.P.S. Matte sa att jag var jätteduktig därinne och jag skällde faktiskt inte på en enda hund när jag var där inne(utanför i bilen skällde vi desto mer). D.D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar