onsdag 26 augusti 2009

Idag har vi, Bruno och Bilbo, gjort

matte glad.
Först kom jag, Bruno, in med en stor fin råtta och la den bakom kontorsstolen(matte satt inte i den) och då kom Hebbe och var nyfiken och luktade på råttan.
Precis då kom matte in så samtidigt som hon berömde mig så körde hon iväg Hebbe. Hon såg också till att de andra hundarna blev utkörda ur huset så jag fick ha råttan för mig själv.
Jag tog råttan med mig in i köket och käkade upp nästan allt.
När jag gjort det så kom husse hem och släppte in hundarna och Baloo gick till resterna och skulle precis ta dem då matte fick se och skrek: Nej!
Baloo är lydig så han gick därifrån direkt.
När sen husse och matte ätit mat så kom Bilbo in och jamade(vilket han ofta gör), men denna gång hade han en råtta med sig.
Det var ut med hundarna igen så att Bilbo i lugn och ro kunde få äta upp råttan.
Matte och husse tycker att vi är duktiga, men av någon konstig anledning så tycker de att vi kan äta upp råttorna ute och sen komma in och tala om att vi fångat råttor.
Och hur ska vi kunna göra det?
Vi kan ju inte prata människospråk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar