onsdag 5 augusti 2009

Lite nyordning har

har det blivit här också, men det är nog inte riktigt klart än för mattes kompis Broderi tjejen var inte nöjd med sitt arbete.
Ja, vad har hänt här hemma gården idag då.
I morse när matte och husse skulle åka iväg så skrämde jag, Baloo, dem ordentligt så de höll inte på att åka iväg. Jag darrade och tog inte emot godiset som de brukar ge oss när de åker någonstans. Matte började fundera på om jag åkt på värmeslag så hon ut och fixade baljan vår och när hon tog i slangen och började spruta, ja då var det inga större fel på mig. Och när de väl åkte så tog jag emot godiset hur glatt som helst.
Förresten plockade husse två jätte stora fästingar på mig. Hur kunde de missa dem? De som klappar och söker varje dag.
När då matte och husse äntligen kom hem igen så hade de två tomtar med sig hem.
Matte började fylla baljan med ännu mer vatten och Baloo blev ju lika glad som vanligt och jag, Hebbe, och Bilton höll oss ur vägen som vanligt.
När tomtarna fick se hur roligt Baloo hade så ville de leka med honom.
När baljan var fylld så badade ju naturligtvis Baloo direkt och även Bilton var där, men jag, Hebbe, höll mig undan. Men matte struntade i det och hämtade mig och stoppade mig i den och blötte mig lite. Fy sjutton, så elak hon är! Men jag vet nog varför, hon vill svalka av mig lite för det var ju ganska varmt.
Sen ville tomtarna gå en liten sväng med Hebbe och det var väl helt okej. Men jag, Bilton, blev ju avundsjuk så när matte hade satt på kopplet på Hebbe och skulle försöka lotsa ut honom och tomtarna så tog jag chansen och stack. Jag fick även Baloo med mig.
Och vad roligt det är att få springa snabbt utan koppel!
Matte och husse var inte lika glada för de kom rusade efter oss och när vi sprungit ner på vägen och stack först åt ena hållet och sen åt det andra och där kom husse och ropade på oss och då tyckte vi att det var bäst att följa med in på gården.
Samtidigt som vi sprang över gårdsplanen så fick grannpojken(som bor ihop med Broderi tjejen)syn på oss så han och hans kompis genar över staket och åkrar för att genskjuta oss.
Husse och matte tackar jätte mycket för hjälpen!
Lite senare kom det en riktigt rymmarhund till oss och stod här och skällde tills hans husse behagade höra av sig. Då hade husse redan ringt polisen för flera timmar sen och de skulle skicka en bil så snart de kunde. Det var bara för husse att ringa till polisen och tala om att hundens husse var på väg för att hämta sin hund.
Det tråkiga är att den där hunden rymmer jätteofta och han kommer ofta åt det här hållet. Han har varit här en gång förut också.
Vi tycker faktiskt lite synd om honom för han kan ju bli överkörd!


Så skönt man kan ha det tycker Bilbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar